Childhood(子ども時代)

Childhood(子ども時代)

こんにちは。
受付担当のMichiです。
皆さまはどんなお子さまでしたか??
様々な子ども時代を経て、今があると思います。
そこでInstructorsにも聞いてみました。

題して『What was your childhood like?』(どんな子どもでしたか?)

■Instructor 1:

「I’m the oldest of 9 children, so I used to babysit a lot. I loved watching TV, spending time on the computer, meeting my friends and playing with siblings.」
9人中、一番上のお姉ちゃん。だから、ベビーシッターをたくさんしました。TVを観たり、コンピューターに時間費やしたり、友達と会ったり兄弟たちと遊んだりするのがとっても好きでした。

■Instructor 2:

「Grew up with an older brother and a younger sister. We were all active in sports and competitive.」
兄と妹と共に育ちました。色んなスポーツを活動的に行い、競い合っていました!

■Instructor 3:

「My childhood was fun but also very strict. I have three older brothers and one younger brother. It’s tough growing up with four big guys, but also fun.」
子供時代は楽しかった、そしてとっても厳しかった。3人のお兄ちゃんがいて、1人の弟がいたから。強靭な男たちと育つのは、大変だったけど楽しかったよ。

■Instructor 4:

「Varied! I lived in a few different states and changed schools several times. Lived in Italy for one year.」
変化に富んでいたよ!いくつかの違う州に住んだり、学校を転校したりを何度かしたよ。イタリアにも1年住んでいたことがあるんだ。

■Instructor 5:

「I live in Sydney now but I actually grew up in the countryside in a small town, called “Cowra”. I spent my childhood outside skateboarding and playing sports.」
いまはシドニーに住んでいるけれど(両親との住まい)”カウラ”という小さな町で育ったんだ。よく子供のころは外でスケートボードしたり、スポーツをしたりして過ごしていたよ。

■Instructor 6:

「I would say it was fun, I made many friends and I learned a lot of important things that scoped my worldview.」
楽しかったかな。たくさんの友達ができたほか、自分の世界観を探し出す上で、たくさんの重要なことを学びました。

Instructorsの子供時代を聞いていて、それぞれの兄弟・姉妹との背景や、今のInstructorsの大人顔と子供時代の顔とどう変化したんだろうなど、想像してしまい、ひとりで楽しんでしまいました(笑)

では、また。See you soon*